Бајкерски дневник Сарајлије са врха свијета: Сенад Хасановић Цхупо кроти цесте Памира, Монголије и Сибира, све до Јапана..

ДЕТАЉИ ЈЕДНЕ ФАНТАСТИЧНЕ АВАНТУРЕ

BUKA portal / 10. јун 2019

Познати сарајевски бајкер, угоститељ и сувласник једног од најпопуларњих клубова у граду, 'Тхе Пуба' на Малти, Сенад Хасановић Цхупо отиснуо се на пут у Јапан на мотоциклу, преко Памира, Монголије и Сибира.

Његово путовање траје седмицама, а води од Сарајева и БиХ, преко Црне Горе, Албаније, Грчке, Турске, Грузије, Русије, Казахстана, Узбекистана, Таджикистана, Памира, Киргистана, па поново до Казахстана и Русије, те Монголије, Сибира, Јужне Кореје, Токија, Јапана...

Детаље са овог узбудљивог путовања биљежи фотоапаратом, али и у дневнику који доноси на свом Фацебоок профилу. У посљедњем посту сумира најзанимљивије и најважније моменте ове фантастичне авантуре од 2. до 7. јуна.

chupo-put-do-japana

Прва прича почиње...

"Јутрос природно буђење у 8:30! Мој Цхупо… Некада је било у пола 12... Цијелу ноћ је грмило и киша је пљуштала. Дан је био облачан, али свијетао. Направио сам кафу и мало гледао карту, по 100. пут, да видим како да то све прођем. Пут од Дусханбеа води до малог села Калаикхум гдје се укључује на Памир Хигхwаy. Ту престаје асфалт и иде макадам који цијелим путем иде тик уз границу са Авганистаном и води до Кхорога. Ту је база људи који пролазе тим путевима. Скупљају и дијеле информације о свему што може послужити за планирање пута.

Од Кхорога се пут дијели на два крака који се опет спајају послије пар стотина километара. Ја још нисам одлучио којим путем ћу кренути, то ћу одлучити у Кхорогу. Послије прегледавања карте одлучио сам сјести на мотор, обићи и снимити Дусханбе и купити хране за Памир, углавном конзерве супе и готових јела. Спремио сам јакну, кацигу и сишао у двориште. У дворишту сам видио још три мотора поред мога који су ме заградили. Препознам моторе бикера које сам срео јучер. Питам момка који је власник пансиона гдје су. Каже да их је упутио у оближњи пансион јер код њега нема мјеста. Одлучим прошетати до маркета јер је близу.

У том моменту су се појавили они и баш ми их је било драго видјети опет. Поздравимо се и кажу ми да је један од њих имао проблем. Налетио је на рупу и искривио фелгу, алуминијску (жичане су закон за ову врсту путовања). Говорим му да је срећа што се то десило ту близу Дусханбеа јер је град велики и наћи ће се неко ко зна исправити алу фелгу на прави начин. Један од њих ми је дао стицк на којем има снимак гдје је он мене снимао камером док смо се јуче возили. Супер! Ја ћу њему пребацити оно што сам снимио ја.

Договорили смо се наћи касније да одемо на пиће. Отишао сам до маркета и вратио се. Годила ми је шетња. Кад сам се вратио и ушао у двориште - ту више није било мотора, али је био огроман и прерађен за путовања њемачки камион Деутз (Дајц) 10.000 кубика и 150 кс! Може до свемира, неће стати.

Из камиона је малим мердевинама сишла дјевојка и питала да ли сам ја Босанац који је власник мотора. Да, рекох!? Каже: "Морали смо вам мотор мало напријед помјерити да би камион могао ући, мој муж је бивши бикер и урадио је то полако да нешто не буде мотору."

-Нема проблема!, рекох и одох да видим мотор...

Они су били у Ирану па сад иду за Памир. Комплетна породица путује, њих двоје, цурица од шест година и дјечак од седам мјесеци. Симпатично их је видјети у оноликом камиону. Замолили су ме да им покажем лоше путеве којима сам прошао јер ће они у Нјемачку послије Памира. Предложио сам им да иду бродом преко Каспијског језера. Тако би избјегли већину лошег пута и дошли би у Баку.

Један од ових бикера је прије двије године био у групи са неким джиповима на Памиру. Доста познаје пут па ми је то требао вечерас испричати када се нађемо у кафићу, али прије ће то бити ипак сутра, почела је јака киша, мени се не хода по киши, а мотор ми је заграђен камионом. П

родужићу боравак овдје за још један дан. Лијепа атмосфера, пуно људи са свих страна свијета. Ја сам најгласнији"…

Наставак овог узбудљивог дневника читајте у ФБ посту Сенада Хасановића, гдје можете погледати и пуно више фотографија...

Бука препорука

Репортаже

Најновије

Посматрајте догађаје изблиза.

Пријавите се на наш Newsletter.