Da li Dodik ruši BN televiziju? Napadi na jedan medij i ukidanje signala

BN televizija objavila je danas da je dobila nalog za gašenje analognih predajnika. Još uvijek nemaju informacije o eventualnom uključenju na digitalni signal.

Buka / 06. Septembar 2021

Iz ove televizijske kuće su se danas oglasili saopštivši da je "Draško Milinović, direktor RAK-a i bivši direktor RTRS, izdao nalog za gašenje predajnika velikom broju tv stanica, među kojima i BN TV. 

"Objašnjenje za ovo gašenje je smetnja Hrvatskoj, zbog čega je BN TV primorana da 1.septembra  isključi predajnike u Novom Gradu, Odžaku i Zvorniku, a od 1. oktobra to mora da uradi i u Bijeljini, Doboju i na Kozari. Krajem godine BN TV predajnike mora isključiti i u Boljanicu, Tesliću, Novom Gorazdu. Ovim gašenjem do kraja godine BN TV ostaje bez 50% zemaljskog signala", navode iz BN-a.

Inače, Parlamentarna skupština BiH je na zasjedanju 7. jula donijela je odluku: 

„Nalaže se RAK-u i javnim servisima da se televizijama čiji se predajnici gase obezbijedi nesmetan rad putem digitalnog MUX-a A, na isti način kako su to uradile 2015. i 2016. godine ostale evropske zemlje, uključujući i zemlje u regionu - Srbiju, Hrvatsku,  Makedoniju i Crnu Goru“.  

BN televizija je u međuvremenu uputila dva dopisa RTRS-u sa urednom dostavnicom i dokazom da su iste zaprimili, ali do ovog trenutka ni na jedan dopis odgovora nije bilo.

"Odgovor je dobio ATV, ne samo u pisanoj formi nego je "ekspresno" u HD formatu uključen u MUX A na Kozari i to ni manje ni više nego na poziciju broj 1. Po kojoj logici je ATV dobio ulazak u MUX A na poziciju 1 u HD formatu, a za BN TV nije bilo mjesta ni u običnoj standarnoj rezoluciji, nije teško zaključiti, ako se zna vlasnička struktura i porodična pozadina ovog medija. Kršenje zakona i diskriminacija u ovoj zemlji očigledno nikoga ne zanimaju. Zbog svega gore navedenog BN TV je dužna obavijestiti gledaoce koji pitaju zašto u nekim mjestima nema našeg programa, ali isto tako preduzeti i brojne pravne mjere obraćajuci se pravnim domaćim i međunarodnim institucijama uz podsjećanje izjave sa početka priloga iza koje se krije i cijela pozadina i namjera moćnika", navode iz BNTV.

Da li se iza svega krije proceduralna greška ili stvarni pritisak na jednu medijsku kuću iz Regilatorne agencije još nisu ništa otkrili. Ipak, ako je suditi prema sve češćim napadima funkcionera SNSD-a koji upravljaju RAK-om, mnogi su već zaključili da je u pitanju ovo drugo.

Jer, teško je ignorisati izjavu predsjednika Milorada Dodika od prije nekoliko dana: "BN Televizija je antisrpska televizija i narod protiv njih treba nešto da preduzme. To je jedna morbidna struktura koju treba odmah zaustaviti", rekao je tada Milorad Dodik.

Predsjednik Kluba novinara Banjaluka Siniša Vukelić kaže da ga ništa ne može iznenaditi u vrijeme kad se vrši ogroman pritisak na medije u Republici Srpskoj.

"Činjenica je da Dodik već godinama vodi kampanju i targetira BN kao medij sa čijom se uređivačkom politikom ne slaže. Međutim, ovdje je problem što je to osoba koja ima najveću formalnu i neformalnu moć u RS i na taj način šalje poruku da medij koji kritički izvještava o vlasti u RS može imati problema samo zato što se ne slaže sa njegovom politikom. Kada ovo radi javni  funkcioner šaljući poruku da se mediji mogu targetirati, nije više samo problem tog medija, već i svih zaposlenih u tom mediju", rekao je Vukelić za BUKU podsjećajući i na slučaj pokušaja ubistva novinara BN-a Vladimira Kovačevića.

"Te godine iz vrha SNSD-a je obećano da će se promjeniti Krivični zakon i pooštriti sankcije prema onima koji napadaju novinare i zaposlenike medija. A umjesto toga mi imamo situaciju da se konstantno javno proziva BN, a pored toga možemo da vidimo, kao prije nekoliko dana, da portparol SNSD-a Radovan Kovačević proziva i BUKU, što postaje zabrinjavajuće. Javni funkcioneri ne smiju tako da se ponašaju i Klub novinara Banjaluka ponovo poziva sve javne zvaničnike da se suzdrže od ovakvog načina komuniciranja i da se počnu ponašati u skladu sa demokratskim principima za koje se kako kažu zalažu", kaže Vukalić.

Na saopštenje BN-a reagovali su i brojni opozicioni političari. 

- Nakon gotovo jednomjesečnog targetiranja BN televizije kao neprijateljske i antisrpske, režim predvođen Miloradom Dodikom je posegao za institucionalnim gušenjem slobode govora u Republici Srpskoj, političkom odlukom RAК-a predvođenog bivšim Dodikovim savjetnikom Draškom Milinkovićem da uskrati zemaljski signal BN televiziji, kojim se i dalje u svojim domaćinstvima napajaju mnogi ruralni krajevi", istakao je predsjednik Srpske demokratske stranke Mirko Šarović. 

„Iako su posegli za gašenjem predajnika i repetitora BN televiziji, politički izabrano rukovodstvo RAК-a i RTRS-a ne dozvoljava BN televiziji, najgledanijoj televiziji u Republici Srpskoj da se priključi na MUX A čime bi ovaj problem bio riješen“, kazao je Šarović. 

 

"Režimska struktura, mimo zakona i odluka, pokušava ugušiti slobodu govora i medijske slobode, oduzimajući mogućnost da pojedini mediji rade svoj posao. To je perfidna igra u kojoj ponovo glavnu ulogu igraju SNSD i Dodik, koji je najavio da će brutalno napasti BN TV, što sada i provodi," rekao je predsjednik PDP-a Branislav Borenović tokom današnje konferencije za medije. 

Borenović kaže da je BN TV već godinama targetirana kao „neprijateljska“ televizija, što je intenzivirano posljednjih mjeseci. 

"Godinama se stavljaju mete na ljude koji rade na BN TV, na novinare i urednike i na taj način se obračunavaju sa medijem koji radi svoj posao i omogućava građanima da dobiju informaciju o aktuelnim dešavanjima u zemlji. Užasna je namjera vladajućeg režima da se obračuna sa BN TV, očigledno u namjeri da pod kontrolu stave sve medije u Republici Srpskoj i uvedu medijski mrak. "

On kaže da je neophodno obezbijediti jednak tretman svim medijima koji prelaze na digitalni MUКS A sistem i da je očegledno da su pojedini mediji, posebno Alternativna televizija, favorizovani od strane vladajuće koalicije. 

"Sve zemlje u Evropi su obezbijedile jednak tretman komercijalnim televizijama kada je u pitanju digitalni sistem emitovanja, a samo se u Republici Srpskoj pravi selektivan pristup. To je završna faza diktature u kojoj se pokušava ograničiti sloboda govora i pravo medija da se svojim sadržajem izbore za naklonost gledalaca. Nevjerovatna je bahatost i krajnji je bezobrazluk vladajuće strukture da se isključivo jednoj privatnoj televiziji, s kojom ima povezanost sam vrh SNSD-a, obezbijedi mjesto broj 1 u digitalnom sistemu, a da se čak javni servis smješta na četvrtu poziciju," kaže Borenović. 

 

 


Buka preporuka

Buka desk

Najnovije

Posmatrajte događaje izbliza.

Prijavite se na naš Newsletter.